קידום ממומן: להתחבר עם אלוהי הגוגל
אחת השאלות הכי נפוצות שאני נתקל בהן נוגעת לקידום ממומן. לכן במקום להגיב על כל שאלה בנפרד, החלטתי שהשיטה היעילה ביותר, ובתקווה שגם המועילה ביותר, תהיה לכתוב פוסט על כל מה שאתם רוצים לדעת על קידום ממומן.
בניתם את האתר שלכם והשקעתם בו. יש לכם מוצר מצוין או שירות מנצח, או להיפך. לא חשוב. הנקודה היא שאתם רוצים למצוא את האתר שלכם במקום הראשון בגוגל. ולמה שלא תרצו שפע של תנועה נכנסת וחשיפה גדולה יותר לכמויות גדולות יותר של גולשים, כל יום?
השגת מטרת המקום הראשון בגוגל, בשיטה הכי פשוטה והכי מהירה, וכמו דברים רבים בחיים, היא לשלם. משלמים ישירות לגוגל, או לחברת קידום אתרים שמשלמת בשמכם לגוגל את התקציב אותו אתם בוחרים, ומתחילים להתקדם במנוע החיפוש הכי גדול באינטרנט.
קידום ממומן מוביל להגדלת הלידים והמכירות, בזכות המקום הראשון בגוגל, אבל לא רק
המקום הראשון והגברת הלידים והמכירות מגיעים באמצעות בחירה נכונה של ביטויים לקידום ממומן, בנייה נכונה של האתר, והתמקדות ביכולת שלו להמיר (את התנועה באתר למכירות בפועל), בין גורמים רבים אחרים.
אז המטרה העיקרית בתהליך קידום ממומן היא הגדלת הרווחים של העסק באמצעות חשיפת האתר לגולשים חדשים, ואת זה משיגים באמצעות ידע נרחב בתחום, עבודה קשה, אבל בעיקר נכונה, סבלנות (שלכם ושל מקדם האתרים שלכם) והבנת הביטויים החשובים שיובילו לתנועה באתר, שתתורגם למכירות.
קידום ממומן: איך זה עובד
עכשיו, שהבנו מה זה קידום ממומן ומה הוא יכול להשיג לעסק שלכם, כדאי להבין את השלבים אותם יש לעבור בדרך להשגת המטרה, ולעשות את זה בחכמה, במקצועיות ובמיומנות. כדי להתחיל, חשוב שתבינו מהן מילות המפתח שלכם ואיך להשתמש בהן נכון.
אם, למשל, יש לכם חנות ממתקים בדרום הארץ, ואתם רוצים שכל תושבי הדרום ידעו עליה, ואין לכם מושג איך לעשות את זה בעצמכם, אתם פונים לחברת קידום אתרים ומבקשים לעשות את "הקסם" הזה, שבזכותו תמצאו את החנות שלכם במקום הראשון בגוגל. למשל בביטוי חנות ממתקים. כי ככה נראה לכם שיגיעו אליכם הכי הרבה לקוחות.
אלא שאם בחרתם מקדם אתרים מקצועי וישר, הוא יגיד לכם שאתם לא בכיוון
ואלו הסיבות שהוא יפרט:
- מקדם אתרים מקצועי יסביר לכם שבחרתם ביטוי עם תחרות גבוהה מאוד שמתאים לקידום ממומן רק בפורטלים ענקיים.
- כדאי שתבינו גם, שמטבע הדברים, גולשים שמחפשים חנות ממתקים, הם גולשים שאינם מודעים בדיוק למטרת החיפוש שלהם, ומבקשים שאלוהי הגוגל יעזרו להם לקבל השראה.
- וגם אם "הקסם" הצליח, והגעתם איכשהו עם הביטוי הזה למקום הראשון בגוגל, תקבלו החזר השקעה נמוך ביותר להוצאה הכספית שלכם, ובמשוואת העלות-תועלת, תשיגו תוצאות שליליות.
חוץ מזה, עם התוצאות הלוקאליות שיש היום בגוגל, המשימה הזאת כמעט שאינה ניתנת לביצוע, והסיכויים שהאתר שלכם יופיע מתחת לתוצאות המפות, הם גבוהים.
בלי תוכן איכותי לא תגיעו רחוק
עכשיו, שהגולשים מגיעים אל האתר שלכם, ובהמוניהם, בזכות שימוש נכון במילות מפתח, ובחירת תקציב מתאים לקידום ממומן, חשוב לוודא שהגולשים ירצו להישאר באתר, ואת זה משיגים באמצעות תוכן מעולה.
כי מה שיגרום לגולשים להישאר באתר שלכם ולא לעבור לאתרים המתחרים הוא תוכן מקצועי, אינפורמטיבי, מעשיר, רלוונטי ותורם. שלא לומר איכותי.
שימו את עצמכם לרגע במקום הגולשים: איך האתר שלכם נראה?
מעבר למוצר או השירות שאתם מקדמים בגוגל, מה שאתם מוכרים, יותר מהכול, זאת חוויה לגולשים. כי אם הם נכנסו מתוך סקרנות או עניין קלוש, הם יכולים להפוך ללקוחות משלמים, רק בזכות הנראות של האתר.
גוגל משתמש היום באופן נרחב בתהליך שנקרא אינטליגנציה מלאכותית, כדי להבין מה מניע גולשים אנושיים, ולקדם בהתאם את חוויית הגולשים כהיבט העיקרי. התהליך הזה נקרא RankBrain.
תשאלו את מקדם האתרים שלכם גם מה זה קישורים חיצוניים
הוא יסביר לכם שזוהי אחת ההנחיות העיקריות של גוגל להשגת תוצאות גבוהות. אלו הם קישורים שיוצאים מהאתר שלכם אל אתרים מובילים אחרים, שקשורים לתחום העיסוק שלכם.
התנהלות נכונה של קישורים חיצוניים מראה לגוגל שאתם משקיעים מאמצים אמיתיים בניהול האתר שלכם, כלומר, שאתם מקפידים על חוויית גולשים איכותית.
בשורה התחתונה: כמה שיש לכם תחרות גבוהה יותר, כך אתם צריכים קידום טוב יותר
לכן בכל שלב של ההתנהלות שלכם עם קידום ממומן, חשוב שתזכרו את המטרה הכי חשובה: להיות איכותיים, מגוונים, להבין מה הגולשים מחפשים, ולהעניק להם את זה, להיות יצירתיים וחכמים, וליהנות מהכלים המעולים של גוגל, באמצעות חתירה למצוינות ושאיפה לחשיבה מחוץ לקופסא.