כל בעל עסק כיום יודע, כי על מנת להגיע לכמה שיותר קהלים ולהגדיל את קהל הלקוחות, יש לקדם את האתר. אם בעבר היו אלו כרטיסי הביקור שהיה מחלק בעל העסק לקהלים רלוונטים, הרי שכרטיס הביקור כיום הוא אתר הבית שיש לחברות בוטיק, ארגונים בינוניים ותאגידי ענק.
כשאתם מחליטים לקדם את האתר שלכם, השאלה הראשונה שישאל אתכם מקדם האתרים היא באיזו שיטה תרצו לבחור:
- קידום אורגני
- קידום ממומן
לכל שיטה ישנם היתרונות והחסרונות שלה, אך הקידום האורגני מסתמן כבעל יתרונות משמעותיים יותר. הכירו אותם גם אתם – ואם מעניין אתכם, כאן תמצאו מדריך קידום אתרים שיעזור לכם ללמוד את רוב מה שצריך לדעת (כי הלימוד אינו נגמר לעולם…) בתחום. בהצלחה!
1.הדרך בה הגולשים רואים אתכם
אתר שמוקדם בצורה אורגנית, על פי אסטרטגיית קידום אורגנית שנקבעה על ידי מקדם האתרים, זוכה במוניטין גבוה יותר. גולשים שחיפשו אחר שירות או איש מקצוע, יעדיפו להיכנס אל אתר שנמצא במיקומים ראשונים בעקבות קידום אורגני, ולא בעקבות קידום ממומן. בפועל, כל אתר יכול לככב במקומות הראשונים – כל עוד הוא ישלם כסף. מנגד, אתרים שנמצאים במקום הראשון בעקבות קידום אורגני, נמצאים במיקום זה לאחר שהם קיבלו ציון גבוה שזיכה אותם במיקום הזה. באופן טבעי, יעדיף כל גולש לעבוד אל מול אתר אמין, איכותי ו"בדוק". לקריאה נוספת על הגורמים שמשפיעים על הקידום האורגני.
2.איכות הקהל שמגיע אליכם
קידום אורגני למעשה מאפשר לכם ליהנות מתנועה איכותית יותר אל האתר שלכם. בסופו של דבר, אתם רוצים שהכניסות לאתר שלכם יתורגמו למתעניינים ובהמשך גם ללקוחות. כך לדוגמא, גולש המחפש אחר צלם לאירוע, מקליד בעצמו את מילות החיפוש. כלומר, הוא מעוניין בשירות ספציפי זה. עם הקלדת מילות החיפוש הוא מגיע אל האתר שלכם, וכך הוא נחשף לשירות שלכם, לתיק העבודות, לניסיון שלכם וגם יכול ליצור אתכם קשר בהמשך. עם קידום אורגני, הקהל הרלוונטי אליכם מגיע אליכם! זאת בשונה מקידום ממומן שאיתו אתם יכולים לפספס את הקהל המשמעותי והמתאים לכם.
3.אתם יכולים לקדם את האתר גם לבד
אמנם מומלץ בצורה חד משמעית לקדם את האתר באמצעות מקדם אתרים, אך דעו כי את הקידום האורגני תוכלו לעשות גם לבד. מדוע? מאחר והאתר עולה בתוצאות החיפוש גם בעקבות פעולות פשוטות שאתם עושים. לדוגמא: עם פרסום תכנים בסקטור הבלוג שלכם. האתר שלכם יזוהה ככזה המעניק לגולשים ערך מוסף ומקצועי. בהתאם, האתר יעלה מעלה ברשימת התוצאות וכך הסיכוי שלכם להיחשף לקהלים רלוונטים גבוה יותר.
4.פוטנציאל לרווח בעתיד
במידה והחלטתם לסגור את בית העסק שלכם מכל סיבה שלא תהיה (ובהתאם גם את אתר הבית שלכם), הרי שתוכלו למכור את הדומיין או את האתר בעצמו. כיום, לאתרי אינטרנט מקודמים אורגנית ישנו יתרון משמעותי גם בכל הקשור לערך שלהם. כל עוד האתר שלכם ממוקם במיקומים גבוהים וזוכה במוניטין חיובי, תוכלו בהתאם לשיקולכם למכור את הדומיין, או האתר עם כל תכניו במידה ומדובר על עסק הפועל באותו תחום שלכם.
ערוצי פרסום ושיווק אינטרנטיים נוספים תמצאו במאמר שלנו על שיווק דיגיטלי מקיף.